Şimdi bu durum bir cephe savaşı haline getirildi ve mantık dışı hareketler başladı. Artık birisi Türk'üm deyince hemen çatık kaşlarla bakılıyor. Birisi Macar'ım deyince yüzüne böyle bakıyor muyuz? Çok tuhaf. Herkes ne ise onu söyler, bµ kadar açık. Kimse kimlik kaosu yaratmaya çalışmasın. Şimdi meseleyi çözmek için, "Polonyalı veya Çek olduğumuzu söylemeyelim de Floransalı olalım" demek gibi komik bir ifadedir bu.
Elbette ki memleketimizin adı Türkiye ve biz de Türk'üz.
Türk imparatorluğu Balkanlar'da tam bir üniversal karakterle ve üniversal kozmopolitizmde yaşadı. Tabii ki İslam ve Türklük temel unsurdu. Onun içindir ki Osmanlı Devleti'nin tarihi Batı için çok önemlidir.