Kafamda bir tuhaflık

Kafamda bir tuhaflık
@1zezeee
Dijital not defteri Bu aralar kitap okumuyorum sadece duygu düşünce

Kafamda bir tuhaflık

, bir kitap okudu
Puan vermedi·134 syf.·
2026 1. kitabı
Zülfü Livaneli
7.8/10 · 36,6bin okunma
Reklam
Sevilmediğini fark etmek ve bunu kabullenmek, insanın içini en çok zorlayan şeylerden biridir; zaman alır, yıpratır. Oysa aslında fazla düşünmeye gerek yoktur: olmuyorsa zorlamamak, yoluna devam etmek gerekir. Hayatın basit ilkesi budur. Ama bazen işler öyle yürümez, istediğin gibi olmaz. Yine de bilirsin ki başka çaren yoktur; çünkü bazı şeyler gerçekten olmuyorsa olmuyordur. O an, bırakmayı öğrenmek ve kendi yolunda ilerlemek gerekir.
Duygu ve Düşünce
Durma ey gönül, Sevilmediğin yerde oyalanma, İstenmediğin kapıda bekleme. Her şeye güzelleme yapmaktan sakın, unutma: Bir erkeğin kalbi, Zavallı bir şeydir aslında. Bir annenin rahmi gibi değildir; Kanamaz, sana yer açmak için genişlemez...
Duygu ve Düşünce
Yoruldum… Hep güçlü görünmek için çabaladım, hep bir şeyleri sırtlayıp halletmeye çalıştım. “Sen halledersin, biz yanındayız” dediler… ama yanımda değillerdi. Telefonun ucundan gelen sesler, boşlukta yankılandı. Güçlü olduğumu söylemek kolaydı, ama o sözler omuzlarımdaki yükü hafifletmedi. Ben güçlü olmak istemiyorum ki… Kimse bana sormadı, “ister misin?” diye. Sırtıma yükler yüklendi, durmadan, dinlenmeden. Ve ben artık çok ama çok yoruldum. Ama bu yorgunlukta bile bir hakikat var: Güçlü görünmek zorunda değilim. Bazen en büyük cesaret, “dayanamıyorum” diyebilmekte saklıdır. Ve belki de gerçek destek, yanımda sessizce oturup, hiçbir şey söylemeden var olabilmektir.
Duygu ve Düşünce
“Dinlemek, yardım etmenin en sessiz hâlidir.” Karşındaki insana gerçekten yardımcı olmak istiyorsan, önce susmayı öğren. Çünkü herkesin aklı var; senin aklına gelen onun da aklına gelir. Ama bazen insan akıl değil, bir omuz ister. Bir ses değil, bir sessizlik. Bir çözüm değil, sadece bir ‘anlıyorum’ bakışı. O sana bir şey anlatıyorsa, çözüm aradığı için değil, birinin onu dinlemesine ihtiyacı olduğu için anlatıyordur. O yüzden, lütfen... Her cümleye bir tavsiye değil, bir anlayış yerleştir. Her sessizliğe bir yorum değil, bir sabır bırak. Çünkü bazen en büyük yardım, sadece orada olmaktır. Ve hiçbir şey söylememektir.
Duygu ve Düşünce