Önümüzdeki Rus birliklerinin büyük kısmı esir düştüler. Bu arada bir Rus subayı, ağaçlardan birinin dibinde yaralanmış yatıyordu. Rus subayının emir eri silahını bırakmış, kumandanının karşısında “esas duruşta” put gibiydi. Bu manzarayı karargâh mensuplarından önce kıtaat da görmüş ve takdir duyguları içinde önlerinden geçip gitmişler. Yaralı Rus subayını derhal tedavi altına aldırırken kumandanına karşı büyük sadakat içinde olan Rus erini çavuşluğa terfi ettirerek şöyle bir pusula yazdım ve eline verdim:
“Bu asker, kumandanına karşı en büyük sadakati göstermiştir. Her ne kadar aynı milletlerin askeri değilsek de bu örnek askeri, çavuşluğa terfi ettiriyorum ve savaştan sonra da Rus orduları kumandanının bu terfii geri almamasını diliyorum, Halil.”
Bilmem ki sonra ne oldu…