Cameroon eVisa for Canadian Citizens
USA traveler exploring the beauty of Cameroon and sharing unforgettable travel experiences. From vibrant cities to stunning landscapes, every journey tells a new story. Discovering local culture, wildlife, and traditions while creating unforgettable memories. Traveling across Cameroon with the help of the Cameroon eVisa for Canadian Citizens makes the journey easier and more convenient. The Cameroon eVisa for Canadian Citizens offers several visa options based on travel needs. Transit visas are available as single or multiple entry permits for stays ranging from 1 to over 4 days. Short-stay visas allow single or multiple entries with validity from 0 to 6 months. Long-stay visas are offered for periods from 6 months to 1 year with both single and multiple entry options. Express short-stay visas are also available for travelers who require faster processing. These visa categories make the Cameroon eVisa for Canadian Citizens flexible and convenient for tourism, business, transit, and long-term visits.
Batın | el-Batın İsminin Anlamı Batın isminin lügat anlamları Batane kökünden türemiş olan el-Batın ismi, gizli olmak, içerde olmak, içine nüfuz etmek, girmek, bir şeyin iç yüzünü bilmek anlamlarına gelmektedir. EL-BÂTIN: Mahlukâtın nazarlarından gizlenen; her şe­yin iç yüzünden haberdar olan. “O, Evveldir, Ahirdir, Zahirdir, Batındır. O, her şeyi bilendir.” (Hadid, 57:3) El-Batın, aynı zamanda gizli anlamına gelmektedir. Giz­li sırlarımızı bilen Allah, bizim gizli olarak yaptığımız gü­nahlarımızı da bilir; ona gizli yoktur. Batın isminin ıstılah anlamları: Batın; zatı, duyu ve hislerle kavranamayandır. Batın; görünmeyenleri ve gizli olanları bilendir. Batın; hiç kimsenin idrak edemediği sırları içinde barındıran. Batın | el-Batın Dualar ve Zikirler EL-BÂTIN isminin zikri (62) adettir. Zikir saati Ay; zikir günü Pazartesi’dir. Büyük Ebcede göre hesaplanarak zikri de uygun görülmüştür. Bu takdirde miktarı (62×62=3844) olur. Batın | el-Batın esmasıyla yapılacak Dualar: Rasulullah (s.a.v) yatmadan önce Rabbimize bu isimleriyle dua etmiştir. Biz de bu isimleri öğrenerek bunlarla dua etmeliyiz. Ey yedi kat göğün, büyük arşın, bizim ve her şeyin Rabbi olan Allah‟ım! Çekirdeği ve tohumu yaran, Tevrat, İncil ve Furkan‟ı (Hakla batılı birbirinden ayıran Kur‟an-ı Kerim) indiren Allah‟ım! Her şeyin şerrinden Sana sığınırım. Perçemim Sen‟in elindedir. Sen ilksin, Sen‟den önce hiçbir şey yoktur. Sen sonsun, Sen‟den sonra hiçbir şey yoktur. Sen zâhirsin (mutlak galipsin, hakimiyet ve otoriten evrende görülür), Sen‟in üstünde hiçbir şey yoktur. Sen Batınsın (Zâtın görülmez ama Sen bütün gizlilikleri bilensin), Sen‟in ötende hiçbir şey yoktur. Bizden borcu gider ve bizi fakirlikten kurtarıp zenginleştir. Hak Tealanın bu yüce adının vekili ve hizmet meleği olan (Bıtyâil)
Din İslam
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Duygulara Tercüman -4
1000Kitap’ta ilginç bir doğa olayı gözlemledim efenim. Sadece kadınları takip eden erkek kullanıcılar var. Sadece erkekleri takip eden kadın kullanıcılar da var. Arzunun Evrimi ’ni okuyan bir vatandaş olarak çıkarım yapasım geldi. Acaba farkında olmadan herkes kendi üreme alanını, eş seçimi havuzunu mu oluşturuyor? (1000kitap havuzu)😂 Neticede konu kitaplar olunca insanın aklına yazarlar, türler, okuma zevkleri falan geliyor. Bazılarının aklına ise nedense doğrudan karşı cins geliyor. Tamam bunun üzerine kadınlar olarak çok rahatsız durumlar yaşadık!! Tabii okuma odaklı bir platformda insanların kimi neden takip ettiğini sorgulayınca uzaktan uzağa bazı “özgürlüğümüze karışamazsınız” nidaları da duyacağım biliyorum😅 Karışmıyorum efenim. Sadece belgesel anlatıcısı edasıyla gözlem yapıyorum. Gözlemcilik ve detaycılık 🤦🏻‍♀️ (mesleki deformasyon diyelim) Doğada her canlının kendine özgü davranış biçimleri vardır neticede… 😅
1000Kitap
Uyandım saat 3,4,5 bana hiç fark etmez ..
Müzik
4. katman : “`gerçekliğin tuhaf sınırları`” (`kuantum`, `simülasyon`, `zaman`). - `kozmoloji` / `evrenin yapısı` (`fermi`, `entropi`, `büyük filtre`) - `zihin` / `algı` / `biliş` (mandela etkisi, dunning-kruger) - `mantık` / matematik sınırları (`gödel`, `zeno`) 1- `antropik ilke` – evreni “`neden böyle?`” diye değil, “`neden gözlemleyebiliyoruz?`” diye okumak gerekir. belki de evren, gözlemciyi zorunlu kıldığı için böyle görünüyor. 2- `schrödinger'in kedisi` – bir sistem gözlemlenene kadar hem ölü hem canlı olabilir. gerçeklik, bakışla “çöker”. 3- `heisenberg belirsizlik ilkesi` – bir şeyi ne kadar net ölçersen, başka bir özelliğini o kadar kaybedersin. evren “tam bilgi”ye izin vermez. 4-. “`bootstrap paradoksu`” – bir bilginin, nesnenin ya da olayın kaynağı kendi kendine döner. sebep yoktur, sadece döngü vardır. 5. “`dark forest` (`karanlık orman`) hipotezi” – evrende herkes sessizdir çünkü görünmek = yok edilmek olabilir. medeniyetler birbirini avlayan avcılardır. 6. “`kuantum ölümsüzlüğü`” – bilinç, her zaman hayatta kaldığı dalları deneyimleyerek “ölümü atlıyor” olabilir. (çok tartışmalı çoklu-evren yorumu) 7. `termodinamiğin ikinci yasası` – her sistem düzensizliğe gider. evrenin nihai kaderi: ısı ölümü ve bilgi çöküşü. 8. “`zaman oku` (`arrow of time`)” – geçmişi geçmiş yapan şey fiziksel yasalar değil, entropinin yönüdür. zamanın akışı aslında bir “asimetridir”. 9. “`gözlemci etkisi`” – gerçeklik, gözlemlendiği anda değişir. bu sadece fizik değil, bilgi felsefesidir. 10. “`bilişsel körlük paradoksu`” – zihin, kendi sınırlarını çoğu zaman kendi araçlarıyla göremez. görmediğini bile göremezsin. 11. “`bilgi evreni hipotezi`” – madde değil, bilgi temel olabilir. evren bir “hesaplama süreci” gibi çalışıyor olabilir. 12. “`holografik ilke`” – üç boyutlu
Günce bilmem kaç
Bugün psikolog günüydü ve ayıp olmasın diye esprime güldü Ama en azından güldürdüm öyle düşünelim :’) Ayrıca kendimle ilgili başla şeylerle yüzleştim biraz ama iyi geldi sonuçta. Sonrasında bugün 4 ve 5 yaşındaki yeğenlerim benim için kavga etti kim daha çok seviyor diye 🤣 Günün en eğlendiğim anıydı diyebilirim. İkisi de birbirini kıskanıyor :) Neyse sonrasında çok eğlendik 16 yaşındaki bir kız bana sen benimle yaşıt gibisin dedi. Bugün zıvanadan çıkma gününüzdü. Yengeme (gelecekteki) çok güzel bir bekarlığa veda yaptık. Çok eğlendik. Çok tatlı insanlarla tanıştık. Günün tek sevmediğim kısmı sabah 9 da duruşmamın olacak olması… Hiç dinlenmeden işe döneceğim. Lütfen acil biri kafama adli tatil fırlatsın. Neyse ileride acısını çıkaracağım. Bugün güzel bir gündü umarım abim ve yengem mutlu olurlar bir ömür boyu. Günce bitti 🤣