Unutulmaması gereken ayetler: ▪️İyiliği başa kakma. (Bakara 264) ▪️Kibirli olma. (Nisa 36) ▪️Allah'a sığın. (Fatiha 5) ▪️Hak yeme. (Bakara 188) ▪️Aklını kullan. (Yunus 100) ▪️Dedikodu yapma. (Hucurat 12) ▪️Güzel konuş. (İsra 53) ▪️Adaletli ol. (Maide 8)
Din İslam
PTT Kargo’nun sistemini (!) çok seviyorum. Ya dağıtıma çıkarmasıyla teslim etmesi bir oluyor 😂 Dağıtıma çıktı mesajı: 15:53 Teslim edilme zamanı: 15:53 😂😂
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İhtiyaca binaen :)
Halim ne olacak; Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Zümer 53 Zorluk çekiyorum; Her zorluktan sonra bir kolaylik var. İnşirah 5 Dayanamıyorum; Allah sabredenlerle beraberdir. Bakara 153 Huzursuzum; Kalpler ancak Allah'in zikriyle huzur bulur. Ra'd 28
Duygu ve Düşünce
_"Mutlu değilim..." diyorsun, Allah sana şu müjdeyi indirdi:_ ➜ "Biliniz ki kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur." `(Ra'd, 28)` _"Günahlarım çok..." diyorsun, Allah sana şu ayeti indirdi:_ ➜ "Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin." `(Zümer, 53)` _"Çok yoruldum..." diyorsun, Allah sana şu ayeti indirdi:_ ➜ "Muhakkak ki zorlukla beraber bir kolaylık vardır." `(İnşirah, 6)` *"O hâlde Rabbinin hakkı için söyle bana; bunca ayete, bunca müjdeye ve bunca Rahmete rağmen hâlâ ümitsiz misin...?"*
Din İslam
02.53
Bugün karne alacağım. Her okula giden Türk genci gibi. Ve bu satırları başlıkta da yazan saatte yazıyorum. Yani evet, yarın her ne kadar erken kalkacak olsam da bu saate kadar uyumadım. Karne almaya giderken bir sevinç olurdu çocukken. İşte o sevinci bir güzel yitirdik. Heyecandan değil de uyku düzenimin içinden geçtiğim için uyuyamıyorum. Devamında okuyacağın metinde de bunu net göreceksin. Sanki okul daha dün başladı. Sanki daha dün birileriyle yollarımı ayırdım. Sanki daha dün "On birinci sınıf olduk he" dedim. Şimdi on ikinci sınıf oluyordum. Ömür çok hızlı geçiyor. Zaman engel tanımadan akıyor. Son bir senede ömrü hayatımda almadığım kadar ölüm haberi aldım. Gencinden yaşlısına kadar. İnsan durup sorguluyor "Ben ne yapıyorum acaba?" diye. Ölüm diye bir gerçek var ve bu gerçek herkes için biraz meçhul. Bir karne alacaktık, konu nerelere geldi. Ölüm konuşuyoruz. Fakat bu da gerekli. Hem de çok. Ölümü düşünerek, ölümü yaratan Allah'ı düşünerek bir işe başlamalı ve o işi devam ettirmeli. Asıl böyle bir işten fayda sağlanmaz mı? Her neyse. Bir sene daha geçti ve lisedeki son seneme başlayacağım aylar sonra. İçim biraz buruk. Ama güzel olacak her şey. İnanıyorum. Hayırla gelsin yeni sınıf düzeyim. Bu paragraf da burada kalsın. Arşiv niyetine. :)
#𝙎𝙀𝘽𝙀_𝙎𝙐𝙍𝙀𝙎𝙞_𝙏𝙀𝙁𝙎𝙞𝙍☝️ 💥#Rasûlüm! Kâfirleri kıyâmet günü korkuya kapılarak dehşete düştükleri zaman bir görsen! Öyle ki, artık azaptan kaçıp kurtulacak hiçbir çâreleri kalmamıştır. Çünkü cehenneme çok yakın bir yerde yakalanmışlardır. 51 İş işten geçtikten sonra: “Kur’an’a ve Peygamber’e inandık!” diyecekler. Ama, bu kadar uzak bir mevkiden, tâ âhiretten dünyaya uzanarak, imana ve kurtuluşa ermek nasıl mümkün olacak? 52 Oysa daha önce inanmaları gereken zamanda onu inkâr etmişlerdi; o zaman tamâmen gayb âlemine âit olan âhiret hakkında uzaktan uzağa atıp tutuyorlardı. 53 Neticede, tıpkı daha önce benzerlerine yapıldığı gibi, onlarla arzu ettikleri şeyler arasına perde çekilecektir. Çünkü onlar, dinî gerçekler hakkında insanı sürekli şaşkınlığa götüren bir şüphe içindeydiler. 54 #Tefsir: 📖 📖 Ölüm anında zebânîler onları kıskıvrak yakalayacak, korkudan dehşete düşecekler, fakat kaçmaları mümkün olmayacak. İnanmadan ölüp gidecekler. Kabirden kalkarken dehşete düşecekler, yardım eden olmayacak. Cehennemin yakınlığını iyice hissetmeye başladıkları mahşerde dehşete düşecekler, kaçış ve kurtuluş olmayacak. Kıskıvrak yakalanıp cehenneme atılacaklar. Dünyadayken ve fırsat varken inkâr ettikleri için, artık orada Peygamber’e iman etmelerinin bir faydası yoktur. Tekrar dünyaya dönüp iman etmeleri ve yanlışlarını düzeltmeleri de mümkün olmayacaktır. Böyle olunca da, dünyada ölüm onları sevdiklerinden ayırdığı gibi, âhirette de cehennem onları tüm arzu duydukları şeylerden ayıracaktır. Onlarla, tekrar dünyaya dönüp iman etme gibi boş arzularının arasına, bir daha ebediyen kalkmayacak bir perde çekilecektir. O halde bizi ölüm anında ve âhirette böyle çaresiz bırakan inkâr, şirk ve şüphelerden uzaklaşıp, doğru yol rehberimiz Kur’an’ın aydınlığında ve ebedî önderimiz Peygamber