İnsan eskiden hak uğruna kan döker, bunun için önüne geleni gönül rahatlığıyla temizlerdi; zamanımızdaysa, kan dökmeyi iğrenç saydığımız halde bu iğrençlikten kendimizi alamıyoruz, hem de eskisinden daha çok. Hangisinin daha kötü olduğuna kendiniz karar verin.
Hangi zalimden kalmış bir tutam amber///
Sen çiçek ol da deva insin özüne///
Dünyadır bu herkesi bir kalıba kor///
Sen gönül ol da eğilsinler sözüne///