Hayat Kuralı No. 2
Kıskançlıktan kaçınmak: "Nunquam felix eris, dum te torquebit felicior." (Başkasının mutlu olması seni mutsuz ediyorsa asla mutlu olamazsın.) "Cum cogitaveris quot te antecedant, respice quot sequantur." (Önünde ne çok kimsenin olduğunu görürsen ne çok kimsenin de arkanda olduğunu düşün.)
Hiçbir şey kıskançlık kadar uzlaşmasız ve acımasız değildir. Yine de kıskançlık uyandırmak için durmaksızın çaba harcarız!
Râkım: Sana bir şey söyleyeyim mi Jozefino? Sizin bu Avrupa'nın kötüleri, iyilerinden daha fazla.
Jozefino: Ona şüphe yok! Lakin şunu da bil ki bu İstanbul'un da budalaları, akıllılarından pek fazla...
...
Gerçi Avrupa'nın da eğlencesi çoktur ama daima tek düzedir. Bir kere kış geceleri uzun olduğu zaman alafranga saat on ikiden, yani gece yarısından evvel yatılmaz. Hele saat ikiye kadar oturulduğu da olur ya! Bu durumda uyandığımızda yine ortalığı aydınlanmış olarak buluruz. Yani demek istediğim, biz doğanın yalnızca akşamından istifade ederiz. Sabah, doğanın uykudan uyanması demektir. Biz, o güzel sabahı seyretmekten surekli yoksun kalırız.
...
...
Ah! Bu aşk insanı nasıl mutlu eden bir histir. Serpilip yatmış olan Canan'ı bir hayli seyrettikten sonra sağ elini kızın yüreği üstüne koyarak ses verdi ve kendisinden evvel yüreği uyanmış olduğuna dikkat etti.
Hic dikkat ettiğiniz oldu mu? Ah bizim dikkat ettiğimiz vardır. Onun için biliriz ki pek lezzetli bir iştir. Zira kalp, uyku halinde iken pek muntazam ve hafif vurmakta olup uyandığı anda, önceki durumunun aksine, heyecanla vurmaya başlar. Deneyin de bakın! Hele Canan'ın kalbi gibi âşık kalbi olursa var ya...