... biz neden kendi devletimizi, tarihimizi yerden yere vururken, tarihi sömürgeleştirme ve katliamlar üzerine kurulu İngiltere'ye, Fransa'ya hayran kalıyorduk.
Beyaz Adam Thabazibi'ye ayak bastığında, ailesiyle ve kabilesiyle birlikte çok mutlu yaşayan ama ten rengi Beyaz Adam'dan daha koyu olan bir gençtim. Önce topraklarımıza sonra onurumuza peşinden canımıza ve kutsal saydığımız ne varsa el koydu... İnsan olan bunu yapamazdı.
Beyaz adam bir kıyıdan Koca Topraklar'a ayak bastığında biz saftık. Onların bu kadar zalim olabileceğini, vahşi olabileceğini, insanlıktan çıkabileceklerini hiç düşünmemiştik.