Mutluluk aslında bir insanın hayatını anlamlı ve değerli görüp görmediği ile ilgilidir. Nietzsche’nin de söylediği gibi yaşamak için bir sebebiniz varsa her şeyle baş edebilirsiniz. Anlamlı bir hayat zorluklar içinde geçse de son derece tatmin edici olabilir buna karşılık anlamsız bir hayat da ne kadar konforlu olursa olsun korkunç olabilir.
İnsanların mutluluk sistemleri kişiden kişiye değişmektedir.1’den 10’a kadar bir ölçekte düşünürsek bazı insanlar şanslı bir biyokimya sistemi ile doğmuştur ve mutluluklari 6’yla 10 arasında zamanla da 8’e sabitlenecek şekilde değişmektedir. Bazı insanlarsa 3’le 7 arasında değişen ve 5’te sabitlenen daha parçalı bulutlu bir biyokimyaya sahiptir. Neşeli bir biyokimya sistemiyle doğan insanlar genellikle mutlu ve hallerinden memnundurlar, dolayısıyla daha çekici partnerler olurlar ve evlenme ihtimalleri de daha yüksektir.