Keşke lise yıllarımda okusaydım dediğim içimi sıcacık yapan, baba sevgisini hissettiren bir kitap. Yazar ilk ve son mektup dışında hayata dair konuları yirmi mektupta ele almış. Yetişkinler için dili oldukça basit gençler için uygun olduğunu düşünüyorum.
Çelişik duygular galiba insanın beklentileriyle ilgili. İnsan kimi zaman çok sevdiği insanlardan belli davranışlar görmek istiyor ve beklediği davranışları göremeyince, büyük sevgisi birdenbire, düş kırıklığı içinde büyük bir öfkeye ya da nefrete dönüşüveriyor.