A

A
@AdenSakaa
Sayfayı çevirmeyi unutma... merve ♡٭٭
Fen bilgisi Öğretmeni
Lisans
225 okur puanı
Aralık 2022 tarihinde katıldı
Reklam
9/10
·400 syf.·
2025 12. kitabı
9,5/10 “𝐵𝑖𝑧; 𝐴𝑠𝑙𝑎𝑛 𝑣𝑒 𝐶𝑒𝑦𝑙𝑎𝑛... 𝐷𝑜𝑔̆𝑎𝑛ı𝑛 𝑒𝑛 𝑒𝑠𝑘𝑖 𝑎𝑠̧𝑘 ℎ𝑖𝑘𝑎𝑦𝑒𝑠𝑖𝑛𝑖 𝑦𝑒𝑛𝑖𝑑𝑒𝑛 𝑦𝑎𝑧ı𝑦𝑜𝑟𝑑𝑢𝑘.” 𝑲𝒐𝒏𝒖𝒔𝒖: Mir Aslan çıktığı son operasyonda gördüğü bir kadın ile önce şaşkınlığa uğrar sonra da o kadını kurtarmak zorunda kalır. Kurtardığı kadın yıllar boyunca rüyalarına giren ve aşık olduğu kadın, şifadır. Şifa bir yıl boyunca ülkesinden uzak, psikolojik ve fiziksel şiddetin çoğunu yaşamıştır. Zorla tutulduğu yerde kendi dilini kullanmasına dahi izin verilmemiş ve her şeyin bittiğini düşündüğü bir an da Türk askerleri ile karşı karşıya gelir. 𝒀𝒐𝒓𝒖𝒎𝒖𝒎: Ben kitabı çok sevdim. Her iki karakterde o kadar iyi işlenmişti ki. Mir Aslan'ın ikilemleri, Şifa'nın gücü... Kitapta Aslan ve Ceylan metaforu kullanılmıştı. Evet, burda aslan, erkek karakter ama ben okurken Aslan'ın o karakterlerini yansıttığı kişinin Şifa olduğunu düşünüyorum. Evet, Mir Aslan da güçlü, cesur ama Şifa'nın o 1 yılda yaşadığı, çabaladığı, savaştığı olayları göz önüne alınca en cesuru o geliyor. Mirciğim sana ceylan demiyorum hahahaha Münevver ve Asude.... Allahım böyle insanlardan cidden nefret ediyorum. Kapına gelmiş insanlara yaptıkları, Asude'nin karakteri cidden mide bulandırıcı. Kitabın sonunda da Asude'nin hemen yüzüğü atması garip geldi. Asla bırakmaz gibi geliyordu Kitap çok hızlı ilerliyor ve sanırım küçük bir hesap yapsak karakterler 2 hafta falan yan yana durmadı. Aşkları, nişan, kıskançlıklar, kabullenişler... Hepsi çok uzun bir sürede olmuş gibi hissettirdi ama bakınca aslında çok kısa bir süreydi. Eğer rüya kısmı olmasaydı ve ilk kez birbirlerini görmüş olsaydılar rahatsız olurdum ama bence güzel işlenerek bu kısım engellenmişti. Başta rüya ve Ceylan-Aslan metaforu acaba fantastik mi diye bile düşünmeme neden oldu. Her şeyi geçtim adam kızı görmeden kokusunu biliyordu? Sonradan öğrendiklerimiz
1000Kitap
Mir 1Hümeyra · Guardian Yayınları · 2024430 okunma
9/10
·272 syf.·
2025 8. kitabı
9/10 Kitabı gece 10da elime almıştım ve tek seferde okuyup bitrmiştim. Konusundan biraz bahsedeyim. Kaliforniyada üst üste gelen cinayetler ve bu cinayetlerdeki benzerlikler ortaya çıktıkça hem halk hem de medyanın ilgisini çekiyor. 6 kişi öldürülüp 7. kişi katilin elinden kurtuluyor ve katilin ismini polise verdiğinde herkes isme şaşırıyor. Gerçekleri ve katili bulmak için Savunma Avukatı Robert ve Psikiyatrist Dr. Gwen Moore beraber çalışmaya başlıyorlar. Yorumuma geleceksek eğer 250 sayfalık bir kitapta bir çok duyguyu hızla yaşadık. Başta Dr. Gwen'in yaptığı hatadan nasıl kurtulacağını düşünürken olayların derinlerine indikçe çok farklı şeylerle karşılaştık. Kitabın başında ölen bir çok kişi ve kitabın başında masum olan bir çok kişi vardı. Hatta başlarda çok fazla üzüldüğüm bir karakter vardı.Kitabın sonunda bu kadar iğrenç bir kişi çıkacağını düşünmemiştim Yazar okuru kandırmayı iyi başarmıştı. Kurgu teknik açılardan ve bilgi dağarcığı bakımımdan da iyiydi. Yani Gwen konuştuğunda olayı incelediğinde gerçekten de bir psikiyatristin yorumları olduğunu hissedebiliyorduk. Kitabı hızlı okumamdaki en büyük etmenlerden biri de betimlemeler. Betimlemeler çok çok azdı. Direkt olay ve konuşmalar olduğu için hızla okuduk Yazarın kalemi sade ve merak uyandırıcıydı. Okurun ağzını açık bırakmayı da iyi biliyordu. Karakterler arasında sürekli değişen olaylarla onların sonu hakkında bir tahmin yürütmek zorlaşıyordu ve bu kitabın havasını olumlu yönde etkiliyordu. Genel olarak polisiye gerilim sevenlere öneririm. Bu türü okumayanlara da başlangıç kitabı olarak özellikle öneririm. Asla sıkılmazsınız
1000Kitap
Masum Bir YalanA. R. Torre · Martı Yayınları · 2024224 okunma
9/10
·376 syf.·
2025 5. kitabı
9/10 Kitap bitti. Kitabın başlarındayken kitabı bu kadar beğeneceğimi ve üzüleceğimi tahmin etmemiştim. Konusuna gelirsek... Beste bir gece sınıfın sessiz ve dışlanan çocuğuna mesaj atar ve o geceden sonra her gün ödevleri yazıp Soner'e yollamaya devam eder. Beste'nin bilmediği şey ise eğer o mesajlar olmasaydı Soner'in doğumgününde öleceği. Beste, Soner'e umut verdi. Yorumuma gelirsek kitabın başlarında lise çocuklarının tartışmaları bir yerde sıktı. Yok yani Ceylin, Meryem, Cenk... Bu üçünün kötülük ve akılsızlıkları cidden çığlık atma isteğimi tetikliyordu. Beste başlarda istesede istemesede onlarla beraber takılıyorken alışamadım. Sevmiyorsan takılma... Ama sonra Beste'nin yavaş yavaş kendi fikirleri doğrultusunda durması, ona göre hareket etmesi çok güzeldi. İlk 100 sayfa iyiyken ortalara doğru kitap çokk güzeldi. Beste ve Sonerin ilişkisi çok güzel ve tatlıydı... Taaaa kii sona kadar. Sonerden öyle bir hamle brklemiyordum. Neden yaptın, nasıl yaptın da diyemiyorum çünkü nasıl hissettiğini ve düşündüğünü anlayamam. Yazarın kalemi akıcı ve gereksiz betimlemelerle kitabı boğmamıştı. Kurguyu da iyi işlediğini düşünüyorum. Kitapta keşke öyle olmasa da böyle olsaydı dediğim tek yer var. Final sahnesi. Spoi içerebilir. Mesela Beste'nin Soner'in mektubunu okurken o odada okumasını ve belirsizliğin artmasını isterdim. Şimdi Soner'in hastanede olduğunu bildiğim için bir merak duygum kalmadı. çünkü kesinlikle yaşayacağını hissediyorum haahha. Burda okuru merakta bırakmasını isterdim. Genel olarak kitabı beğendim. Sonunda da içim yandı, bir daha acı görmeyiz inşallah
İzler KalırSude B. · Pukka Yayınları · 20241,871 okunma