ŞEYMA(ÇAPRAZ OKUMALAR)

Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Peygamber'in Aynaları
10/10
·263 syf.·
2021 34. kitabı
PEYGAMBER'İN AYNALARI Bu kitabı okuduktan sonra Peygamber Efendimiz'i ve sahabeyi hep edebiyatçılar anlatsın hissiyatı oluştu bende. Bu ne güzel bir anlatım! Ele aldığı her konuyu bir edebi şölene dönüştüren A. Ali Ural bu kez Peygamber Efendimiz'i ve onun yaşamına eşlik eden kutlu insanları anlatmış. Tadından yenmiyor. Beni Asr-ı Saadet'e götürdü,bana zamanla yolculuk yaptırdı. Zaman zaman dönüp bazı bölümlerini tekrar tekrar okumayı düşünüyorum. Teşekkürler A. Ali Ural. Kaleminize ve yüreğinize sağlık.
Edebiyat
Peygamber'in AynalarıA. Ali Ural · Şule Yayınları · 20222,900 okunma
Yeşilin Kızı Anne
Puan vermedi·328 syf.·
2021 27. kitabı
YEŞİLİN KIZI ANNE Anne, hem öksüz hem yetim küçük bir kızdır. Evlatlık verildiği ihtiyar iki kardeş onu kısa sürede bağrına basar. Anne’nin diğer insanlardan farkı girdiği her ortama neşe katması ve muhteşem bakış açısıdır. Anne kabına sığmaz, romantiktir. Çiçekler, ağaçlar, iki ihtiyar, arkadaşı Diana onun dünyasıdır. Geçtiği yola ad verir, bahçedeki ağaçlara, yakınındaki göle güzel isimler bulur. Beğenmediği mekanları, olayları hemen hayal gücüyle sevebileceği şeylere dönüştürür. İyimserdir, bir o kadar da inatçıdır. Hayat elimizde olanlarla neler yaptığımızdır. Bu küçük kız da elinde olanlarla kendine güzel bir dünya kurar ve çevresine ışıltı saçar. Yaşadığı her şeyden bir ders çıkarır. Yaşından büyük laflar eder, çokbilmiştir. Okurken insana mutluluk veren sıcacık bir karakterdir Anne. Kitabın dili akıcı. Üslubu güzel. Tam da bu korana günlerinde okumanızı tavsiye ederim. "Hayal kuracaksan zamanına değecek şeyler üretmelisin çünkü. Çiçek ve erikle dolu şapkam, altın saatim, yumuşak eldivenlerim, güzel botlarım da varmış. Sonra neşem hemen yerine geldi. Adaya varana kadar yolculuğun tadını çıkardım." (s. 21) "Ay ışığı altında, beyaz çiçekleriyle birlikte erik ağacında uyumak güzel olur hem, öyle değil mi?" (s.19) "Güçlü hayal gücüm olduğu için şanslı değil miyim peki? "dedi Anne." Bunları atlatmamda bana harika şekilde yardımcı olacak. Hiç hayal gücü olmayan insanlar kemiklerini kırdıklarında sence ne yapıyorlar, Marilla? "(s.206) “ İstediği zaman konuşabilmek insanı çok rahatlatıyor.” (s. 22) “ Yaşadığımız dünya çok ilginç. Eğer hakkında her şeyi bilseydik o kadar da ilginç olmazdı, öyle değil mi?” (s. 22)
Edebiyat
Yeşilin Kızı AnneL. M. Montgomery · Saltokur Yayınları · 202017,9bin okunma