Gezegenimizdeki bitkiler güneş ışığıyla beslenirken hayvanlarda bitkileri yiyerek besleniyorlar. Eğer Dünya üzerindeki tüm organizmalar yeraltında yaşamaya zorlansaydı birikmiş besin kaynakları tükenir tükenmez hayat son bulurdu. Hangi gezegende olursa olsun, yaşamın temel organizması olan bitkiler Güneşi görmek zorundadır. Ama atmosfer olmayan bir gezegende sadece morötesi radyasyon değil, X ışınları, gamma ve Güneş rüzgarıyla taşınan yüklü parçacıklar hiçbir engelle karşılaşmadan yüzeye ulaşacak ve bitkileri yakıp kavuracaktır.