Güneşten bahsedeyim biraz. Bizi yakan aynı zamanda hayatımızı dengeleyen bir yıldız güneş. Belki eski zamanlarda bir tanrı idi ama artık bir yıldız olduğunu biliyoruz ve öyle tanımlıyoruz. Adanada sıcaktan güneşe silah sıkan mı dersin, sıcakta sokakta soyunan mı dersin artık ülkece kafayı sıyırdık diyebiliriz ama bugün ben güneşe güzel övgüler yağdıracağım.
Güneş öyle güzel bir yıldızdır ki bizim hayatımızı dengeler ve bize yaşam verir. Allah'ın büyük marifetlerinden biridir güneş kendisini çok övmeli ve kendisini sevmeliyiz ama yazın bazenleri sıcaktan kahrettirecek bir duruma getiriyor ama seviyoruz güneşi çünkü onun sayesinde gündüz var. Gündüzü aydınlatan o güneşe andolsun ki aşkımı bile onunla yaşarım o olmasa aşkımdan bile alıkoyulurum,(ciddiyim) öyle işte. Güneş bize tanrının bir armağanı bir yıldız olsa da..