Ahyâr

Ahyâr
________ﮩ٨ـﮩﮩ٨ـ♡ﮩ٨ـﮩﮩ. ♡ 𝓨 ♡ ﮩ٨ـﮩﮩ٨ـ♡ﮩ٨ـﮩﮩ٨________
Ne hayal eder, ne düşünür, ne görürsek onu getiriyor hayat...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Her şey çok güzel olacak demiyorum. Kötü şeyler de olacak ama üstesinden geleceğiz.
Birine yardım ettiğimizde, alenen anlatıyor, anlatıyor, gururla bahsediyoruz. Ama birinden yardım gördüğümüzde bunu bir zayıflık, eksiklik, beceriksizlik olarak görüp saklıyoruz. Birinin bize yardım ettiğini söylemek ağır geliyor nedense. İlişkilerimizde hesap tutmayı öğrendik çünkü. Borçlu çıkmak istemiyoruz. İyiliğin hesabı tutulmaz oysa...
Kaybedenler kulübüne hoş geldiniz :)
İyi olduğuna inanan kişi diyor ki: “Ben hep iyiliğimden kaybediyorum, başıma ne geliyorsa iyi niyetimden geliyor. ” Öyleyse ne yapalım? Hep birlikte kötü mü olalım? Böyle bir bakış açısı olabilir mi?
Başaranlara bakıp “senin imkânın var, senin zamanın var, senin yeteneğin var, ben de yok... ” diyorlar. Sorun bunlarda değil. Mesele şu ki gayretleri yok. Bir şey olmadığında, ilk denemede hüsranla sonuçlandığında “ne yapalım kader” diyor insanlar ve çekiliyorlar kenara. Kader evet, evet nasip, amenna. Yalnız bak, Cahit Zarifoğlu ne diyor: Takdir-i ezele teslimiz ama gayrete de aşığız.