Serinin üçüncü kitabını da bitirmiş bulunuyorum . Seriyi okumam bir ayımı aldı çünkü mekan ve isim betimlemeleri oluşturmuş olduğu ırklar en önemlisi Lisanlar ırktan ırka ve bölgeden bölgeye göre değişiyor hatta ortak lisanın telaffuzu da değişmekte . Tüm bu özellikleri İngilizceye çevirmek kendisinin yıllarını almış .Tolkien'in harikalar yarattığını söyleyerek başlayabilirim . Kendisi Orta Dünya'nın temellerini atmış ama asla tam olarak bitirmeye ömrü yetmemiş bu yüzden Orta Dünya'nın haritası ve yarım kalmış yazıları da oğlu Christopher Tolkien tarafından çizilip seriye eklenmiş . Tolkien' in başlattığı Fantazi türündeki seriyi yazıldığı dönemde skandal olarak gören edebiyat eleştiricileri kadar seven ve Tolkien'in izinden giden fantazi yazarları da olmuş . Kendisi Edebiyat türünde eserler veren seçkin bir yazar olarak görüldüğü için yapmaya çalıştığı yeni tür de oldukça ses getirmiş .
Seri hakkında konuşmam gerekirse bütüne baktığım zaman oldukça öğüt veren bi seri diyebilirim hem kardeşliğin hem de arkadaşlığın , güven duygusunun , merhametin belki de nefretin hatta ihtiras' ın bile başardığı şeyler olağanüstü
Tolkien seride farklı ırkları bir araya getirmiş düşman olanların dost olması ve yollarına beraber devam etmeleri sanki bizlere bir mesaj veriyormuş gibi geldi :) Dikkatimi çeken bir diğer şey de kader yazgısı , her ne kadar bir şey için niyet etsen de kader yazgısının seni nereye götüreceği ya da bu yolda başına neler getireceğini bilememen , gidilen yolların farklı olmasının da sonucu değiştiremeyeceği ya da daha daha önemli bir şekilde seni sona ulaştıracak olması bütün bunlar bende bir ışık yaktı diyebilirim . Son olarak Sam'in Frodo ya olan sadakati Pippin'in ve Merry'nin dostluklarını okuduğum için çok memnunum serinin sonu benim