Öncelikle bu kitabı okuduktan bir süre sonra kendime gelemediğimi söylemek istiyorum. Kitap çok güzeldi tam bir Anadolu romanı gibiydi. Kitabı okuduktan sonra bu uygulamadaki yorumları, incelemeleri okumak beni bu kitap hakkında düşündürmeye itti. Öncelikle bu kitabın bir "sembol" olması beni çok etkiledi. O dönemdeki olaylara, kişilere, devletlere başkaldırı niteliğinde olması bu kitabı bir romandan çok daha derin bir yere koyar. Hayatımda tarihi olayları çok bilmediğim ve
çok sevmediğim için bu tarz başkaldırışları pek fark etmem. Bu kitap başkaldırısı ile birlikte bana o dönemde yaşanan olayları öğrenme, yorumlama ve o dönemi görme isteği uyandırdı. Kısacası kitabı da altında yatan derin anlamı da çok beğendim.