insanlar, beni onlara engel olusturmadigim surece pohpohlar.
Ancak onlarin isine gelmeyen seyler icin gayret gosterdigim zaman, cikarlarini korumak icin hemen camur atmaya ve sövüp saymaya baslarlar. Olaya seyirci kalan korkaklar ise etliye sütlüye dokunmazlar. Ülkedeki insanlarin medeni cesaretini hic ölctünüz mü? Sessizce kabul gören düstur "Hic karisma ve sesini cikarma"dir.
Devletin en onemli gorevinin bireyi korumak ve ona yaratici kisiligini gelistirme firsati vermek oldugunu dusunuyorum. Bu demek oluyor ki, devlet bizim hizmetimizde olmali, biz onun kolesi olmamaliyiz. Devlet bizi guc kullanarak askeri hizmete ve savasa katilmaya zorladiginda iste bu ilkeyi cigniyor.