..hersey abarti, yalnizca özlem gercek, o abartilamaz. Fakat özlemin gercekligi bile o kadar da onun kendi gercekligi sayilmaz; daha ziyade, geri kalan her seyin yalan olusunun ifadesidir. Kulaga sacma geliyor ama oyle.
Kim oldugumu hatirladim, artik gozlerinde hayal kirikligi okumuyordum, ruya korkusunu (ait olmadigin bir yerde, evindeymis gibi davranma korkusu), o korkuyu gercekte yasadim, karanliga donmeliydim, gunese katlanamiyordum, umitsizdim, gercekten yolunu sasirmis bir hayvan gibi, kosabildigim hizla kosmaya basladim, aklimda hep ayni dusunce: “Keske onu da yanima alabilsem!” Ve karsi dusunce: “onun oldugu yerde karanlik varmi?” Nasil yasadigimi soruyorsun, iste boyle yasiyorum.