Başlarken bir distopya kitabı olarak başlayacağınız, ancak bir süre sonra kurgudan ziyade gerçeklerden ibaret olduğunu anlayacağınız eserdir. Orwell'ın Hayvan Çiftliği'nden sonra da boş durmayıp yine benzer bir sahne aldığı eser, yazılmış olduğu 1940'lı yıllardan geleceği görmektedir. 1. ve 2. dünya savaşının gelecek yıllardaki olası yansımaları, tarih biliminin-tarih yazıcılığının önemi, düşünce özgürlüğü ve insanın adeta kölevari bir şekilde robotlaşması gibi konulara parmak basan eserin tüm insanları ilgilendirdiği görüşündeyim. Eğer düşünce yapınızı geliştirmek ve biraz daha eleştirel bir boyut katmak gayesindeyseniz kesinlikle tavsiye ederim.