Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Alchemist

Alchemist
@Alchemst
Amor Fati , Sat Chit Anand , Nosce Te İpsum ,
33 okur puanı
Temmuz 2017 tarihinde katıldı
Ne kadar kapsamlı olursa olsun bilinç , bilinçdışının büyük sahasında bulunan küçük dairedir , etrafi okyanusla çevirili bir adadır ve öyle kalır ; aynı deniz gibi bilinçdışı da kendini sürekli yenileyen sonsuz bir canlı çokluğu doğurur - bu yanına bile yaklaşılamayacak bir zenginliktir . İnsan bilinçdışı içeriklerin anlamı , etkileri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olup bunların derinliğini ve imkânlarını hiç temellendirememiş olabilir , çünkü bu içerikler sonsuz varyasyonlar çıkarabilir ve aslen kudretleri ellerinden alınamaz . Bunların yanına pratikte yanaşmanın tek imkânı , bilince , bilinçdışının muhalefet yerine işbirliği yapmasına müsaade edecek o tavrı vermektir .
Reklam
İnsanlar zamanın geçişinden üzüntü duymuyorlar . Kendi lerini açgözlülük nefret , kin vs kötülüklere adıyorlar . İnsanlığı , yardımseverliği , doğruluğu , dürüstlüğü ihlal ediyorlar . Kendilerini pohpohluyorlar , aldatıyorlar ve rahatlatmaya çalışıyorlar . Değersiz şeylerden zevk alıyorlar . Kendi kötü yan larını gözardı edip başkalarının davranışlarını eleştiriyorlar ' şeklinde dert yanmaktadır . Zen'in birinci amacı gerçek benliğini bulmak ve bilmektir .
Zen'in birinci amacı gerçek benliğini bulmak ve bilmektir . Cikişi - ninşin deyimi , içe bakışı işaret eder . İnsan , benliğine bir bakıştan ibarettir ( kenşoo ) . Şooeki Andoo ( 1703-1762 ) erkek - dişi olarak birbirlerini tamamlayan insanların esasen küçük birer evren niteliğinde olduğunu belirtir . Eysay , ' Kainattaki tüm olgular bu benlikte mevcut kokoro ile algılanır . İşte bu gerçek benliktir ' demektedir . ( Koozengo kokuron , 1198 )

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Soru : İlimle sıkıntılardan kurtulup rahatlığa kavuşmak nasıl birşeydir ? Cevap : Bebeğin süt emdiği dönemden 5,6 yaşına gelinceye kadarki kokoro'suna bakın . Hiçbir derdi , tasası olmayan haline bakın . Bunun gibi kokoro'nun aslı rahatlıktır . Ne keder , ne de gam vardır orada . Gam , keder , insanların bocalaması sonucu kendilerinin meydana getirdiği bir hastalıktır . İlim , bu bocalamanın yol açtığı tozları , kumları silkeleyerek temiz lemeye ve aslına , esas rahat haline dönmesine yardımcı olan bir metoddur ' . Morinaga Motoori
Soru : İnsanın hayatında en öncül dileği nedir ? Cevap : Kokoro'sunda ( kalp ve zihin ) huzur . Soru : İnsanın hayatında en çok kurtulmak istediği şey ne dir ? Cevap : Kokoro'sundaki kasvettir . Soru : Sıkıntılardan kurtulma ve eğlenceyi bulma metodu nedir ? Cevap : İlimledir
Reklam
Böylece şimdi biz , gözlemleyen olmadan gözlem yapışın ne olduğunu araştıracağız . Çünkü gözlemleyen geçmiştir , düşüncenin alanı içindedir , çünkü bilginin sonucudur , deneyimin sonucudur . Dolayısıyla , gözlemleyen olmadan bir gözlem yapılabilir mi ? Önceki ilişkilerim sırasında oluştur duğum bir imge olmaksızın , size , karıma , arkadaşıma , komşuma bakabilir miyim ? Aklıma hiçbir şey gelmeden size bakabilir miyim ? Bu olanaklı mıdır ?
Organlar atlar , nefsi , entelekt arabacıyı , ruh yolcuyu , beden de arabayı temsil etmektedir . Evin efendisi , yani Kral , yani insanın ZAT'ı ( BEN'i ) arabasına kurulmuş durumdadır . Atlar haşinse ve dizginlerin hükmüne baş eğmiyorsa , arabacı da ( ente lekt ) atlara hâkim olamıyorsa araba bir felâkete uğraya caktır . Ama eğer atlara ( organlar ) egemen olunabiliyorsa ve dizginler ( varlık ) arabacı ( entelekt ) tarafından sımsık tutuluyorsa araba hedefine varacaktır .