Öyleyse kul, yüce Allah'ın ona bahşetmiş olduğu nimetleri küçümsemesine yol açacak şekilde ne diye kendisinden üstte olanlara bakıyor da Allah'ın ona verdiği nimetleri önemli görmesini sağlayacak şekilde kendisinden aşağıda olanlara bakmıyor?
Bilgiye gelince, herkes kendisine ait gizli hususları, örtülü fikirleri ve sadece ona mahsus hâlleri iyi bilir. Örtü kaldırılıp biri bu hâllerini görecek olsa mahcup olur? O hâlde her kulun, yüce Allah'ın hiçbir kulunda olmayan özel bir duruma dair bilgisi vardır. Bu durumda kul, kötülüklerinin üzerine örtü çekip güzel yanlarını gösteren, çirkin yanlarını halkın gözünden gizleyen ve bu bilgiyi kuluna mahsus kılıp başka hiç kimseyi haberdar etmeyen yüce Allah'a neden şükretmez?