Bugün ben bunda, yârim anda neyler
Tabîbim hem, nigârım anda neyler
Hataî
* Bugün ben buradayım; sevgilim, derdime derman olan güzelim orada... Nedir bu halimiz, ne yapmaktayız biz?!.. Ben buradayken sevgili orada ne yapar?!..
Bir madde, tabii olan merkezinden ayrıldığında sevgiyle ayrılır ve oraya yine sevgiyle dönmeye çalışır. Ezelde harekete geçen eşya ebediyete sevgiyle yürüyecektir. Göklerde, yerlerde ve ikisi arasında ne varsa sevgiyle vardır. Gökler sevgi ile dönerler, yıldızlar Sevgi sayesinde yerlerinde durabilirler. Tıpkı kalbimdeki sevgiyi yıldızları gibi... Bu yüzden dış yerine içi, suret yerine ruhu sevmek gerekir. Hayat ancak sevgiyle tatlıdır ve sevgilisiz Dünyada hayat sürmek beyhudedir.