Yine mi ödev? Her şey ödev konusu ! Bıktım artık bu kelimelerden ! Kişinin ödevi yüce olanı sezmelektir.Bir toplumun kurallarını körü körüne bağlanmak değildir. Bovary ; kişi biraz olsun toplumun görüşlerini ve ahlak kurallarına boyun eğmelidir.
Kitapta nelerle karşılaşacağını bilemez insan bilmediği bir otobüs ve bu otobüs şehirler arası gibi değil farklı dünyalar ve farklı duraklara götürür :)
‘ Toprağa düşen bir buğday tanesi eğer yok olmaz ise bir buğday tanesi olarak kalır lakin eğer toprakta yok olursa bereketli mahsüller verir. ‘ Karamazov Kardeşler (incil -Yuhanna’dan alıntı)