■ Resûlullah'ın ölümü üzerine ashâbdan bazıları dedi ki; Keşke Resûlullah'tan önce ölseydik de bu büyük acıyı ve imtihanı (O'nun ölümünü) görmeseydik. Man bin Adî bu sözleri duyunca Hayır ben Resûlullah'tan daha önce ölmeyi istemezdim. O hayattayken nasıl O'nun yoluna inandım, bağlandım ise ölümünden sonra da bu inancımı samimiyetimi, hak yola bağlılığımı, ortaya koymak isterim. dedi. Man bin Adî (r.a) şu noktaya dikkat çekiyordu: Resûlullah'ın öldüğünü ama onun getirdiklerinin yaşadığını söylüyordu. Asıl imtihanın başladığını Hz. Ebubekir'in Her kim Muhammed'e tapıyorsa bilsin ki Muhammed ölmüştür ama her kim Allah'a tapıyorsa bilsin ki Allah her daim hayy ve diridir." sözlerinden anlıyordu.