Eskiden yaptığım gibi, insanın nefsine düşkünlüğünü insan doğasının yüce bir özelliği olarak göremem; bunu bir güzellik aşkı ya da aşık olduğum gerekçesiyle, ya da karımın kusurları nedeniyle haklı çıkaramam ; ilk fırsatta kendimi cinsel ahlaksızlığa bırakamam, kötü ve anormal bir durumda bulunduğumu kabul etmezlik edemem, ve bu takıntıclan kurtulmanın yolunu aramazlık edemem.
Tek kelimeyle şimdi bütün Avrupa dünyasının yaptığı şeyi yapmayın: Avrupa dünyası yaşıyor ve yaşadığı hayatı çılgınca buluyor; davranıyor ve davranışlarını çılgınca buluyor; aklına güvenmiyar ve aklına aykırı şekilde yaşıyor.