İnsani duyguları martı üzerinden anlatan bir kitap. Okuduktan sonra kitaptan beş
kanı çıkardım. 1- Martı’nın, doğanın ona verdiği yeteneklerden daha fazlasını yapabileciğini söyleyerek kişiye aslında düşündüğünden daha çok şeyi başarabileceğini ima ediyor. 2- Martıların doğanın kanunu olduğu sadece yemek bulmak için uçtuklarını reddederek kişinin hayata sadece yaşamak için değil de haz alacağı şeylerde yapmasını vurguluyor. 3- Zaman kavramı üzerinde duruyor. Aslında o kadar çok öğrenecek şey varken zamanın boşa kullanılmamasını söylüyor. 4- Anlamak istemeyen birine bir şeyi anlatmanın faydasız olduğunu vurguluyor. 5- Hedefi olan birinin kesinlikle başarabileceğine inanıyor.