Insan et parçası olarak geldiği şu dünyadan mezarlık gübresi olarak mı gidecek? Bütün sevinçler ve üzüntüler birer abartı mıydı? Hiç manevra kabiliyeti yok mudur insanın? Şu morgda yatan zavallı meselâ. Doğmayı o seçmemişti. Ölmeyi de istemedi.
Yoksullar ve zenginler. Bu korkunç bir iş. Bütün felaketlerin nedeni bu. En azından bana öyle geliyor. Yoksullar zengin olmak istiyor, zenginlerse yoksullaşmak istemiyor. Öyle sanıyorum ki sorun biraz buradan kaynaklanıyor.
Ya filoya ya da kayalıklara tutsak olacağız. Düşmana teslim olmak ya da kayalara çarpıp yok olup gitmek, başka seçeneğimiz yok. Tek bir çıkış yolumuz var , o da ölmek!