Sen çok güzelsindir. Daha da güzel olmak istersin gün ışığını doğru alırsın, sularlarsa yeşerip filiz verirsin. Büyümek, faydalı olmak, gölge vermek, hayatın akışını bütün bedeninle vâkurca sergilemek istersin... Belki başka bir toprakta olsan yüzyıllarca gelişip güzelleşebilir bir sürü insana dokunup onlarla bütünleşip, çoğalabilirsin. Ama yanlış yerde, yanlış zamanda, yanlış topraktaysan güzelliğini, umutlarını, iyi niyetlerini senden söküp alabilirler. İstemeden başkalarına zarar verebileceğini düşünürler hatta, bunu yaparlarken haklı gerekçeler sunup seni kendinden şüpheye bile düşürebilirler. Oysa o toprak ya da zaman senin tercihin değildir. Ama sesini duyuramazsın öylece yontup,kesip, biçerler ve sen sana yapılanla yine ayakta durmaya çalışıp kalan yarınla güzel olmaya devam edersin. Çünkü güzel olan olan güzel, iyilik iyidir ve bir fotoğraf hayatın özetidir...