Yahudiler nasıldır bilirsiniz dedi Staszek söze girerek, ‘ Göreceksiniz, kendi kamplarında ticaret yapacaklar daha! Krematoryumda da gettoda da ticaret yapıyorlar, bir tas şalgama analarını bile satarlar!
Sıradan kamyonlar insanları getiriyor, bir bant üzerindeymiş gibi geri dönüyor ve yine insan getiriyor. Büyü yok, zehir yok, hipnoz yok bunda. Nasıl oluyor da hiç kimse bağırmıyor, yüzlerine tükürmüyor, üstlerine atılmıyor?
Özgür dünyadan dostlarım! Bir mahpushane türküsüyle veda ediyorum size
Umutsuzlukla gitmiyor olduğumu bilin diye.
Zira biliyorum ki, aşk da şiirim de kalacak geriye benden sonra
Ve dostlarımdan bir anı, sizler yaşadıkça.