"Bir zaman, beraber düşündüğümüz hava içinde ruhunu temizle,herkesin gittiği yere git; trene bin,vapura bin,sonra...sonra Ekim'de hasadın ne olduğunu öğren, değirmene ,pazara git.Bir taraftan da gazete ve kitap oku; İngilizler doğuya niçin bir gemi gönderdiler diye düşün... İleriye atılmak bu demektir..."
Gurur hayatın tuzudur derler; gururum nereye gitti? Ya ben yaşadığım hayatı anlamadım ya da bu hayatın hiçbir değeri yoktu .Daha iyisini de bulamadım, göremedim,kimse de göstermedi .Sen bir gelip bir kayboluyordun,tıpkı parlak , hızlı bir kuyrukluyıldız gibi ;bense herşeyi unutuyor, ağır ağır sönüyordum...
-Biliyor musun Andrey, benim içimde en yakıcı,ne de kurtarıcı hiçbir ateş yanmadı.Hayatımda hiçbir zaman başkalarınınki gibi gittikçe renklenen ,parlak bir güne çeviren bir sabah olmadı.
"Daha mutlu bir dinlenme için çalışmak ; dinlenmek de bir çeşit yaşamak ,daha sanatkârca ,daha güzel yaşamak ,şairlerin , sanatkârların hayatını yaşamak olmalı."