Bir annem olsa...
Ne güzel olurdu,
Koşar atlardım boynuna.
Bakmazdım yaşıma başıma,
Yatardım dizlerine.
Ağlardım doyasıya hiç mi hiç utanmadan,
Zayıf yanlarımı, korkularımı saklamadan.
Dolu dolu pişmanlıklarımı akıtırdım avuçlarına,
Şefkatinde avuntu yapar, sürerdi onları saçlarıma.
Ruhum yeniden ,bürünürdü masumluğa,
Belki gülmeyi de öğretirdi, en başından
Yada yürümeyi unutmuş ayaklarıma, yollar döşerdi sabır taşlarından.
Süt kokarmıydı halâ bağrı...
Dayardım başımı...kapardım gözlerimi...
Dalardım rüyalara, bir an bile uyumadan...
Bir annem olsa...
Her aklıma estiğinde, çat kapı dayanırım kapısına,
Gözbeklerinde inerdim , yaşayamadığım çokukluğuma.
Sarmalar, mantılar çekerdi canım,
Tutam tutam şevkat katılan.
Zordur yapması bilirim...
Ve bilirim, ondan başkası olmazdı nazlanacağım,
Ruhumu saf sevgiyle okşatacağım.
Belki kızar azarlardı beni, zaman zaman,
Ama bilirdim yine, öfkesinde bile merhamet koklayacağım.
Haklı olduğu halde, ona baş kaldıracağım,
Benim için nasıl endişelendiğini,
Kanatlarını üstüme nasıl açtığını,
Hatta o küçücük boyuyla, nasıl dev olduğunu izleyeceğim.