Can sıkıntısıyla ilgili en korkunç şey nedir ? Neden aceleyle can sıkıntısını gidermeye çalışırız ? Çünkü bu varoluşla ilgili tatsız gerçeklerin-önemsizliğimiz ,anlamsız varoluşumuz, yok olmaya veya ölüme doğru önlenemez şekilde ilerleyişimiz-kısa sürede ortaya çıktığı,dikkat çeliçilerin olmadığı durumdur.
Bundan dolayı, insan hayatı sonsuz bir isteme,tatmin olma,can sıkıntısı ve sonra yeniden isteme döngüsünden başka nedir ki ?
"Tanıdığım en güzel insanlar yenilgiyi,acıyı,mücadeleyi,kaybı yaşamış olan ve diplerden çıkış yolunu kendileri bulmuş olan insanlardır. Güzel insanlar öylece ortaya çıkmazlar; Onlar oluşurlar "
J.E ROSS