Gerçek şudur ki, devlette gerçekleşen pek çok kanunsuz ve adaletsiz işe karşı doğrulukla savaşarak sizlere ya da herhangi bir topluluğa karşı gelen biri ölümden kurtulamaz...
Daha önce söylediğim gibi pek çok düşman edindiğimin farkındayım ve eğer üzerime yıkım gelecek olursa sebebi bu olacaktır. Bu konuda kendimden çok eminim, bana zarar verecek kişi Meletos ya da Anytos değidir. Ama pek çok iyi insanın sonunu getirmiş ve pek çoğunun da sonunu getirecek olan şey, Dünyanın HASEDİ ve ÇİRKİNLİĞİDİR.
# Onlar gibi bilge ve onlar gibi bilgisiz olmaktansa, ne bilgilerini ne de bilgeliklerini edinip olduğum gibi kalmak çok daha iyi değil miydi? Kendi kendime nasılsam öyle olmamın çok daha iyi olacağını söyledim.
# Tanrı'ya hizmet ettiğim için yoksul kaldım..