"Yaşamak, herkesten daha iyi, herkesten daha üstün yaşamak, insanlara hakim olarak, kuvvetli, belki de zalim olarak yaşamak...
Dünyada bundan başka istenecek ne vardır?"
"Anasının düzgün ve boyalarını çalıp sürünerek mektebe gelen bir kızın başka bir kıza, tırnaklarını biraz sivriltmiş diye kinayeli laflar söylemesi; oğlan çocuklarla pazar günü gezmeye gidip bütün şehre yayılacak kadar kepazelik çıkaran ve bu yüzden daha iki gün evvel disiplin kuruluna çıkıp bir hafta muvakkat tart alan bir zavallının hiç yüzü kızarmadan "Aman yarabbi! Hiç utanmam kalmamış... Ayşe' nin Ahmet' le gezişine bakın!" demesi sadece gevezelik ve düşüncesizlik olamazdı."
"Unutma çaylak, herkes kendi yaşamının değerini bilmeli ve sahiplenmelidir. Ne acıdır ki bu insancıklar, kendilerini savunamayacak, yaşamlarının değerini bilemeyecek kadar değersizdir."