Bay Darcy ve Bayan Elizabeth arasında geçen aşkı konu alıyor herşey güzel. Ama para ,mal, mülk,ev,elbise,aile gibi konular gurur kırıcımı? Kitaba başlamadan önce herhalde kendi öz saygısını hiçe sayıp birlikte olan kişilerin hayal etmiştim. Ama bildiğin Darcy, Bennet ailesini kendine ve Bay Bingley ve Jane'i uygun değil diye düşünüyor "nedense" sonra aşkı ağır basınca herşeyi yok sayıp evleniyorlar Elizabeth'ın kız kardeşlerini saymıyorum bile tek amacı koca bulup evlenmek olan çocuklar... Mary gayet akıllı bir kız ama yaşadığı çevre berbat yaşadığı çevre için hal ve hareketlerinini şekillendirenler nedense pişman oluyorlar..