📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Komünizm mükemmeldir tek kusuru insandır.
Neden mi? Komünist diktatör Tito’nun Yugoslavya’sında doğan Akan Abdula anlatmış:
“Devletin her şeyi kontrol ettiği ve hepimizi aynı standartlara mahkum ettiği bir rejimde, üretkenlik için teşvik eksikliği söz konusuydu. Herkesin aynı standartlara mahkum olduğu bir rejimde, bir halkanın zayıflık göstermesi yeterlidir. Bütün diğer halkalar bir zaman sonra onu taklit etmeye başlarlar çünkü haksızlık duygusuna dayanamazlar. İşyerinizde bir kişi tembellik yapsın, tüm işyeri bir zaman sonra onu taklit eder çünkü tüm çalışanlar aynı standartlara sahiptir ve o zayıf halkanın da aynı faydalara ulaşabildiğini görürler.”
Yani tembellik yapanın da yapmayanın da aynı standartlara sahip olduğu bir düzende hakkaniyetten, adil imkanlardan söz edilebilir mi?