Ayras

10/10
·68 syf.··
2023 2. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 21 Ağustos 2023 18:23
Daha önce okuduğum bir kitaptı, rafta görünce neden tekrar okumayayım ki diyerek bugünün kitabını seçmiş oldum. Popülaritesi göz önümde bulundurulduğunda önerilmeye ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum o yüzden sadece hikaye hakkındaki düşüncelerimden bahsedeceğim. Öncelikle ilk defa 2018’de okumuştum ve bahsi geçen bu “aşk”ın saplantıdan başka bir şey olmadığını söylemiştim kendime her satırı okurken. Aradan geçen beş yılın ardından da düşüncelerim değişmedi. Böylesine bir teslimiyet, böylesine kendinden vazgeçiş; aşk denilebilecek kadar masum olamaz bana göre. Ama beş yıl öncesinin aksine kadına olan düşüncelerim değişti. O zamanlar kendi saplantıları yüzünden bu hale düştüğünü düşünür ve içimde onun için bir zerre bile üzüntü hissedemezdim ama bu okuyuşumda bunun doğru olmadığını anladım. Psikoloji ile ilgili bir bilgim yok o yüzden belki de bütün bu çıkarımlarım yanlış ama bu defa ana karakterimizin tek suçunun çocukluk kahramanına duyduğu hayranlığın da onunla beraber büyümesine izin vermesi olduğu kanaatine vardım. Çünkü, büyük aşkı ile tanıştığında bir çocuktu ve karşısında kendi dünyasında yer alması imkansız “yetişkin” biri vardı. Başlarda bu hayranlıktı. hemen hepimizin başına gelmiştir; bu karakter bazen öğretmenimiz bazen komşunun oğlu olarak çıkmıştır karşımıza ama bu hikayede sorun hayranlığın da karakterimiz ile beraber büyümesiydi. Bu kadar çıkarımcılık yeter, uzun lafı kısası bu okuma ile beraber bir kitabı tekrar okumanın kendimdeki değişimin farkına varabilmek adına ne kadar önemli olduğunu fark ettim. Bugüne kadar tekrar okuduğum hiçbir kitap olmamıştı çünkü sonunu bildiğim hikayeleri tekrar etmekten nefret ederdim ama şimdi anladım ki “son” her zaman için başrolde olmuyor bazen varacağın yerin değil yolun tadını çıkartman gerekiyor.
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma