...Enver Paşa Osmanlı Devleti'nin başına gelenlerin sebepleri üzerinde tahliller yaparken Cemal Paşa'ya şöyle der:
"Cemal Bey, ben suçumuzu itiraf ediyorum!(Derin bir âh çektikten sonra)Biz Sultan Abdülhamid'i tanıyamadık ve siyonistlerin aleti olduk."
"Korku, cezadan daha kötüdür çünkü ceza bellidir.Ne kadar ağır veya hafif olsun, hiçbir zaman belirsizliğin dehşeti kadar ürkütücü, gerilim kadar kötü değildir.Kız cezasını öğrenince rahatladı.Ağlaması seni şaşırtmasın.Gözyaşları şimdi dışarı aktı,önceden içinde birikmişti.İçerdeki gözyaşları dışarı akandan daha yakıcıdır."