Kitap her ne kadar Ernaux’ un
babasının ölümünün üzerine onun hayat mücadelesini, hayatı algılama şeklini anlatsa da Ernaux’ nun yasını paylaştığınız bir kitap bence. Yas derken olayları durulukla ve kendi duygularını katmadan anlatmasıyla onun sizin dünyanızda uyandırdığı etki Ernaux’ un yası diyebilirim. Yani belki de kendi yasımız.