Kitabın 1. Bölümünde bir toplama kampında yaşanılanlardan bahsedip 2. Bölümünde analizler yapılmıştır. İnsanın anlam arayışına değinen kitap bunun kişiye, zamana, mekana göre şekil alacağını bildirir. Hayatın anlamı benim için onurlu yaşamaktır. Kalıba göre şekil almak benim mizacıma ters olsa da toplama kampına düşmeden bu kadar kesin konuşmak yanlış olur diye düşünüyorum.