Bize bu zamana kadar kitaplarda,şiirlerde,dillerde askerlerin cephedeki fedakarlıkları anlatıldı.Peki ya geride kalanlar? Açlıkla yoksullukla mücadele eden gelinler analar çocuklar.Peki ya onların çektikleri? 2.Dünya Savaşı yıllarını anlatan içinde bir top tüfek patlamadan savaşı,insanların psikolojisini,acılarını daha iyi anlatan başka bir kitap yok bence:) Başlayıp ne zaman bitirdiğinizi anlayamayacağınız,göz yaşlarınızdan ötürü sayfaların buruşacağı harika bir kitap.Konusu bakımından Hasan İzzettin Dinamo’nun Savaş ve açlar kitabına çok benzettim.Ha Anadolu ha Kırgızistan…Yaşanılan acılar asla değişmiyor.