Gabriel Garcia Marquez'in yine okuyup çok beğendiğim kitaplarından biri. İlki tabii ki Yüzyıllık Yalnızlık'tı. Bu kitabında da yine gerçeklik ve masalsılık bir arada. Aşk, inanç, önyargı ve cehalet konularını bence çok iyi incelemiş. Bir efsane gibi anlatırken tüm bunları karakterlere öyle ustalıkla işlemiş ki hayran olmamak elde değil. Kitap akıcı olacakken sıkıcı ve boğucu bir tarza bürünüyor bu da çeviriden kaynaklı sanırım. Kitabı daha çok beğenebilirdim başka bir yayınevinden başka bir çeviri ile yayınlansaydı.