"Dedem derdi ki dağ kışın giyer gelinliğini, sonbahar geldi mi baba evinden ayrılan gelin gibi gelinliğini giyer ve her daim kar ağlamaya başlar, ta ki bahar gelene kadar. Baharın ise gelinliğini çıkarır ve rengarenk çiçeklerden, otlardan oluşan basmasını giyer ve hizmet etmeye başlar insanlara. Her gelenin suyunu verir, katığını verir, kekiğini verir, buğdayını verir. Yaylalar bir gelin güzelliğinde ve gelin bereketinde olduğu için böyledir. Önce gelin olur, sonra hanım olur, sonra ana olur."