Gerçektende nefes nefese okudum . Ayşe Kulini üniversite yıllarımdan beri okumamıştım. Yazarın dilini ve anlatımını özlemişim okunası bi kitap gerçekten bu tarz romanlar bana haz veriyor kitap okuduğumu hissettiriyor . Yıllar öncesine gitmek o zamanda yaşamak gibi .. yahudilerin çektiği sıkıntıları Almanların (hitlerin) soykırımını anlatıyor. Kitabi okurken günümüz yahudi devleti olan israilin filistine yaptığı zulmü gözlerimin onune getiriyorum . Kitabı okurken bide bu pencereden bakın, yahudi -müslüman,100 yıl öncesi ve sonrası aslında hiç bir şeyin değişmediği..
Ama okurken türk olmaktan bin kez gurur duyacaksınız damarlarınızda bu kanı taşıdığınız için şükür edeceksiniz, insan oldunuz için her zaman her asırda gerçek bi devlet olduğunuz için..