ÖZTÜRK B.

Well Come to HELL
9/10
·286 syf.··
2020 5. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 17 Mayıs 2020 18:17
Siz hiç kamyon çarpmışa döndünüz mü!? Benim başıma pek gelen bir durum değil fakat dün gece kitabı bitirdikten sonra bu hissi yaşadım doğrusu. Anca ayıldım ama hâlâ etkisindeyim diyebilirim. Ve bir süredir de inceleme okuyorum mecradaki ruhdaşlarımı görebilmek adına. :) İncelemelere bakarken kitabı yarım bırakan bine yakın kişi de dikkatimi çekti açıkçası. Bu "yeraltızede" arkadaşlar için şunu söyleyebilirim: evet, yarıda bırakmakta haklısınız. İlk bölüm özelinde felsefi ve didaktik olması ile beraber; içerdiği kasvet ve çelişkili anlatım, gerektirdiği yoğun odaklanma ve tekrar okumalar sebebiyle ayrıca içeriğinde kendinizden birşeyler bulamadığızda anlaşılması ve de bağlanılması zor bir kitap itiraf etmek gerekirse. Öte yandan optimist karakterler ve de sevgi kelebeği okuyucular yeraltına yabancı kalabilir çünkü "deplasmanda" olduğunuzu unutmamanız gerekiyor :) Kitap aslında -özellikle birinci bölüm itibarıyla- yalnızlıkla beraber bir kafa karışıklığı, bir çelişkiler kitabı gibi. Zaten isimsiz kahramanımız kafa karışıklığının vücut bulmuş hali gibi neredeyse. Bu sebeple kendinden bahsettigi bölümlerde; anlattığı şeylere, değindiği noktalara baktığımızda sanki kendinin de bunlara inanmadığını hissediyorsunuz bence. Bu da bazen kitabın geneline hakim olan yoğun kasvetin, ruh emiciliğinin yanında bazen gülünç bir durum da katıyor açıkçası. Peki kahramanımızın bu hallerinin sebebi nedir? Hollywood filmlerinde bazı psikopat tipler vardır ya hani. Bu tipler genelde nasıl oluşmuştur: doğuştan gelen bazı özellikleri sebebiyle dışlanıp, hor görülmüşlerdir vs. sonrası da malûm hâliyle. Kahramanımızın da ikinci bölümde okul yıllarına değindiği üzere durumunun benzer olduğu aşikâr."Kendilerine benzemediğim için arkadaşlarımın hepsi beni hırçın, merhametsiz alaylarla
Edebiyat
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 2016159,7bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
8/10
·200 syf.··
2020 3. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 10 Mayıs 2020 01:33
Son dönemde Nihat Abi'ye "küs" olsam da edebiyatından ve kitaplarından asla vazgeçmem. Çünkü hikâyeleri, denemeleri ve yakın tarih anlatımları ile beni fikrî olarak şekillendiren yazardır. "Yaban" tarafımdır tabiri caizse. Kitapta belki ailemizden, çevremizden ve youtube vs gibi mecralardan bile duyamayacağımız bu ülkenin ibretlik yaşanmışlıkları ile beraber Nihat Genç'in bazen güldüren bazen hüzünlendiren anılarını da yazarın müthiş edebiyatı ve hikayeciliği ile birlikte bulabilirsiniz. Kitabin girisindeki "Maviş" adlı bölümde MÜMKÜNSE kızları detayı çok hoş. Ayrıca günümüzdeki twitter DM ifşacısı ruh hastası kızlarımızın 80'ler versiyonu da var. Diyarbakır güvercinleri bölümünde de sağlam bir kuşçuluk kültürü kazandırıyor. Pul makası cinayeti, tünel, tükenmez kalem bölümleri de okumaya ve yoruma değer. Ve "Türkan" bölümü.. kan donduran bir hüzün.
Edebiyat
Arkası Karanlık AğaçlarNihat Genç · İletişim Yayınları · 2001130 okunma
Zaman Makinesi
7/10
·96 syf.··
2020 2. kitabı
Okuduğum ilk seyahatname olan bu eser gerçekten tam bir zaman makinesi etkisi yaptı bende. Kitap, 13. yüzyılda Papa tarafından Ortadoğuya gönderilen Italyan Dominikan Tarikatına mensup bir keşişin şehir, toplum, kültür, yaşayış, din, mezhep betimlemelerini ve misyonerlik faaliyetlerini anlatıyor. Seyahat bugünkü israil topraklarından ve tabi kutsal hristiyan şehirlerinden başlıyor. Sonra yukarıya Trablusşam'a (lübnan), ardından o dönem Ermenistan denilen Kilikya'ya(Mersin, Adana) oradan keşişin "Turkiye'nin sonu" dediği Erzurum'a, sonrasinda Ağrı 'ya ve oradan Farsistan'ın başkenti Tebriz'e ve oradan bugünkü Irak toprakları olan, o gün moğol işgali altındaki Musul(ninova) ve Bağdata doğru ilerliyor ve bitiyor. Kitapta seyahatleri boyunca rastladığı halkları detaylıca betimlediği bazı bölümler de var. Örneğin dönemin Türkmen ve Kürt toplumları için bugün çok hoşumuza gitmeyecek ifadeler var ama ben gülümseyerek okudum :) Özellikle Kürt arkadaşlar baya rahatsız olabilirler. Ayrıca Abbasi yönetimindeki başkent Bağdatın Moğol işgalini anlattığı bölümler de dikkat çekici. Son bölümlerde Irak bölgesindeki küçük Hristiyan mezhep gruplarından ve Bagdat'taki müslüman toplumdan bahsediyor. Keşiş hıristiyanları ve müslümanları kıyaslayarak, müslüman toplumun yaşayışına, dine bağlılığına, birbirlerine tutkunluklarına, ilim ve bilime verdikleri öneme vs hayranlığını gizleyemiyor ve bugünün "müslüman" halkı olan bizlere de kendimize ve o coğrafyaya bakıp "nereden nereye" demek düşüyor. Tavsiye olunur, iyi okumalar.
Tarih
Doğu SeyahatnamesiRicoldus De Monte Crucis · Kronik Kitap · 2018271 okunma
Dertli coğrafyanın en dertli yüzyılının hikayesi
6/10
·184 syf.··
2020 1. kitabı
Yazarın daha evvel Semerkand adlı kitabını okumuş ve tarzını çok beğendigim için bu kitapla birlikte birkaç kitabını daha almıştım. Sanıyorum yola "Semerkand" ile çıkmak bir hata oldu çünkü beklentilerim hayli yüksekti kitapla ilgili. Ama yine de tatmin olduğum tarafları vardı. Hikaye, İstanbul'da bir Osmanlı sarayında başlar, Adana'ya gider. 1915 Ermeni olayları nedeniyle Beyrut'a iner. Oradan 2. Dünya Savaşı dönemi Fransasındaki Marsilya ve Montepiller'e şehirlerine uzanır. Ardından tekrar Beyrut ve Hayfa'ya geri gelir. Maalesef Arap-İsrail gerginliği nedeniyle bu iki kent "birbirlerine hem yakın hem uzak" iki kenttir. Ve hikaye Paris'te son bulur. Kitap bölge ve kültür çeşitliliği nedeniyle benim gibi tarih, coğrafya meraklılarını tatmin edebilir aslında. Hikayede dram, aşk, aşk acısı ve fikir, kültür, karakter çatışması mevcut. Ancak belki bu yönden beni pek tatmin etmedi ve etkilemedi, bilmiyorum.. Ama yine de okuyucunun duygusallık derecesine göre etkilenme derecesi değişecektir eminim. Ayrica kahramanın babasının Osmanlı şehzadesi olup Ermeni arkadaşıyla beraber Adana olaylarından Beyrut'a göçmesi, kahramanının aşkını bir Yahudi ile yaşaması ve beraber gurbet ellerde faşizme direnmeleri falan kitaptan "hoş sadalardı" Ve son olarak kitabın cevirisi, Osmanlı ve cumhuriyet dönemi ile ilgili video kayıtlarını yabancı arşivlerde bulup Twitter'dan bizlerle paylaşan Saadet Özen tarafından yapılmış. İyi okumalar...
Edebiyat
Doğu'nun LimanlarıAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 202640,2bin okunma
8/10
·247 syf.··
2018 16. kitabı
Yazarın daha evvel ilkokul öğretmenimin hediyesi olan "Görünmeyen Adam" adlı kitabını okumuştum. Enteresandır üzerinden 17-18 yıl geçmesine rağmen okurken kafamda canlandırdığım sahnelerin birçoğunu hâlâ hatırlıyorum. Uzun bir süre sonra yazarla tekrar karşılaşmamıza sebep olan bu kitap da okuduğum ilk kitabı gibi çok iyi bir anlatıma sahip. Kitap boyunca yazarın Londra ve çevre bölgelerdeki asker ve rahipten sonra bir yol arkadaşı da bendim adeta. Ancak şunu da belirteyim kitabı okurken -filmi çekilmiş olmasına rağmen- bir çizgi filmin içindeymiş ya da çizgi film izliyormuş algısı oluştu bende. Hatta bence ninja kaplumbağalardaki "beyin" muhtemelen bu kitaptaki uzaylı betimlemesinden esinlenerek oluşturulmuş bir karakter. En azından bana öyle geldi. Her neyse.. Kitap son dönemlerde okuduğum en akıcı kitaptı. Okumayı düşünenlere iyi okumalar :)
Dünyalar SavaşıH. G. Wells · İthaki Yayınları · 06bin okunma