Osmanlı tarihçisi Aşık paşazade Orta Anadolu'dan/Rum vilayetinden Erdebil'e pek çok kişinin gittiğini, Bunca zahmet çekip Erdebil'e gideceginize Mekke'ye gidin diyen komşularına,Biz ölüye değil diri ye gideriz diye cevap verdiklerini belirtir.
"Küçük saray yok oluyor, ticaret zorlaşıyor, başkent çürüyor, insanlar fakirleşiyor. İngilizler ise zenginleşiyor, bir sünger gibi Ganj Nehri'nin kıyılarından zenginlikleri topluyor ve bu topladıklarını Thames Nehri'nin kıyılarına akıtıyorlar."
Şunu fark ettim ne kadar çok sevilmeyi ve birine ait hissetmek istesem de o kişinin hiçbir zaman gelmeyeceğini biliyorum o yüzden zorunlu da olsa kalbim artık yalnızlığa alıştı.