Fransız felsefeci Simone de Beauvoir ateist olunca dünyanın sessizliğe büründüğünü söylemiş. Ben de telefonumdan uzak kalınca dünyamın büyük kısmı ortadan kaybolmuş gibi hissettim.
Ortega y Gasset'in söylediği şey geldi aklıma: "Yaşamak için hazır olmayı bekleyemeyiz. ... İnsanı pat diye vurur yaşam." Bunu şimdi yapamazsan hiç yapamayacaksın, dedim kendi kendime.