Açıkçası kitap beklentimin biraz altında kaldı.Daha derin, daha etkileyici bir hikâye bekliyordum ama anlatım daha sade ver yer yer monoton geldi.Holden'in düşünce tarzı ilginç olsa da bazen aynı şeyleri tekrar edip durması beni rahatsız sıktı.Yine de onun iç dünyasındaki karamaşa, büyüme sancıları ve toplumla yaşadığı çatışmaların iyi yansıtılmış.Kitapta beni en çok etkileyen şey,Holden'in masumiyetti koruma isteğiydi."Çavdar tarlasında çocuklar"hayali aslında onun büyümek istemeyişinin bir sembolü gibi.Yetişkinlerin sahte dünyasına karışmadan , çocukların saf kalmasını istiyor.Bu yönüyle,roman gençlik dönemi bulanımlarını çok sade ama anlamlı bir şekilde anlatıyor.Genel olarak düşündüğümde, temposu yer yer düşük olsada insanı düşündüren bir eser.özelike kimlik arayışı , yanlızlık, yabancılaşma konularına ilgi duyanların okuması gerektiğini düşünüyorum.