X maddesi ilk kullanıldığında "uçuş etkisi " olarak tanımlayacağımız müthiş bir haz yaşar . Bu kadar yüksek hazzın oluşmasında X maddesiyle ilgili iki kritik faktör rol oynar . Meydana gelen etki hem çok hızlı oluşur hem de çok güçlüdür . Hız ve güç birleşimi kısa sürede aşırı dopamin salgısına neden olduğundan beyin adeta neye uğradığını şaşırır . Doğal olarak kişi aynı uçuş hissini yaşamak için X maddesini tekrar kullanmak ister ve karanlığa giden yolculuğumuz böylece başlamış olur .
Bir şeyi gerçekten arzulamak ve peşinden koşabilmek için çöküşün yarattığı o acı halini hissetmek ve yaşamak zorundayız . Bu olmazsa olmaz . Bundan kaçamayız . Bilmemiz gerekir ki ancak bu acıyı yaşadığımızda ulaşacağımız haz bir anlama kavuşacaktır .